Klantenservice

We hebben de kortste weg naar het antwoord voor je uitgestippeld

1. Vind zelf het antwoord op veelgestelde vragen.

  • Ik zoek een woning
    • Algemeen
      • Ik ben op zoek naar een huurwoning. Hoe kunnen jullie mij helpen?

        Ga naar onze website: www.nederwoon.nl. Hier vind je al onze beschikbare woningen.

        Staat je ideale woning hier niet bij. Schijf je dan in als woningzoekende. Dan krijg je standaard een e-mail zodra we een woning hebben die aan je zoekwensen voldoet.

      • Werken jullie met een wachtlijst?

        Nee, wij werken voor particuliere verhuurders en vastgoedbeleggers. De verhuurder kiest welke kandidaat huurder de woning mag huren. Hoe lang je ingeschreven staat heeft geen invloed.

      • Wat is er inbegrepen bij de huurprijs die vermeld staat op de website?

        Alle huurprijzen op de website zijn kale huurprijzen. Onder het kopje ‘huurprijs’ staan de bijkomende maandelijkse kosten vermeld, bijvoorbeeld de servicekosten.

      • Wat zijn servicekosten?

        Servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur. Je moet dan denken aan schoonmaak van de algemene ruimten, glasbewassing, energieverbruik algemene ruimte, groenonderhoud, e.d.
        De servicekosten is een voorschot. Jaarlijks volgt er een afrekening.

      • Wat zijn stookkosten?

        In de meeste gevallen sluit je als huurder zelf een contract af voor gas, water en elektra.

        In sommige gevallen staat er bij de kosten een voorschot stookkosten opgenomen. In dat geval is er een centrale voorziening aanwezig en betaal je een maandelijks voorschot. Jaarlijks wordt de definitieve verbruik berekend en krijg je een aanvullende specificatie. Het kan zijn dat je geld terug krijgt of moet bijbetalen.

    • Gebruikers account aanmaken
      • Hoe kan ik een gebruikers account aanmaken?

        Ga naar onze website en maak een account aan. Je gebruikersaccount is een jaar geldig.
        De kosten staan vermeld op onze website. Na een jaar stopt je account automatisch. Je betaalt dus slechts eenmalig kosten, hiermee kun je een jaar lang al het aanbod zien en bezichtigingen inplannen.

      • Hoe lang is mijn account geldig?

        Je account is 12 maanden geldig en wordt daarna automatisch gestopt.
        Wil je geen e-mails meer ontvangen met nieuw woningaanbod, dan kun je je zelf eerder afmelden.

      • Kan ik opnieuw inschrijven?

        Wil je langer dan een jaar gebruik maken van onze diensten of opnieuw van onze diensten gebruik maken, dan kun je je altijd voor een 2e keer inschrijven.

      • Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat moet ik doen?

        Als je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je deze opvragen door op het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een nieuw wachtwoord in je e-mail.

      • Hoe kan ik mijn inschrijving beëindigen?

        Wanneer je inlogt, kun je door te klikken op de knop ‘inschrijving beëindigen’ je uitschrijven voor de e-mails met nieuw woningaanbod.

    • Bezichtigen
      • Ik ben een gebruikersaccount, hoe kan ik een bezichtiging aanvragen?

        Als je een account hebt op onze website, kun je online bezichtigingen aanvragen. In je account kun je zien of je bezichtigingen op je voorkeur dag/voorkeurstijd mogelijk is.

      • Ik heb een e-mail ontvangen met een leuke woning, hoeveel tijd heb ik om te reageren?

        Hoe eerder je reageert hoe beter. Vraag een bezichtiging aan via je account. Maak je account zo compleet mogelijk. Als je na de bezichtiging interesse hebt en voldoet aan de eisen, kunnen we je zo snel mogelijk voorstellen aan de eigenaar.

      • Kan ik op elke woning reageren die op jullie website staat?

        Ja, je kunt met een gebruikers account onbeperkt reageren. Let er wel op dat je aan de huurvoorwaarden voldoet voor deze woning. Bijvoorbeeld: inkomensnorm, leeftijdscategorie, gezinssamenstellingen of andere voorwaarden. Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan zullen we je bezichtigingsaanvraag afwijzen.

      • Hoe kan ik zien of mijn bezichtigingsaanvraag is goedgekeurd?

        In je account zie je al je aangevraagde bezichtigingen. Je ziet ook zien of je aanvraag is goedgekeurd of afgekeurd.

      • Wat is het verschil tussen een individuele bezichtiging, groepsbezichtiging of open-huis?

        Afhankelijk van de interesse en bezichtigingsmogelijkheden kiest de Verhuurmakelaar voor de soort bezichtiging. Bij de individuele bezichtiging gaat u samen met de Verhuurmakelaar kijken in de woning, we plannen hiervoor ongeveer 10 minuten per kandidaat.
        Voor een groepsbezichtiging worden meerdere kandidaten uitgenodigd. Dit is het geval bij populaire woningen waarvoor veel passende kandidaten zich aanmelden.
        We organiseren een open-huis wanneer het een nieuwbouwwoning betreft of wanneer er meerdere woningen in een complex beschikbaar zijn. U kunt binnen het genoemde tijdsblok zelf rondlopen en vragen stellen bij de aanwezige Verhuurmakelaars van NederWoon.

    • Toewijzen
  • Ik ben huurder bij NederWoon
    • Huurovereenkomst
      • Hoe lang is de huurperiode?

        In de meeste gevallen teken je een huurcontract voor minimaal 1 jaar. Na dit jaar is de huurovereenkomst maandelijks opzegbaar per de 1e van de maand.

      • Hoe kom ik aan mijn getekende huurovereenkomst?

        Nadat je de huurovereenkomst hebt getekend, sturen we deze door naar de Verhuurder voor ondertekening. De door beide partijen getekende overeenkomst, komt in je Internetportaal te staan. Daar kun je de overeenkomst downloaden.

      • Ik heb samen met een partner gehuurd, kan ik ook alleen op het contract?

        Ja dat is mogelijk, mits je alleen aan de gestelde inkomenseis voldoet en de verhuurder/beheerder toestemming geeft. Je moet het verzoek indienen per brief (post of e-mail). Jullie moeten beide dit verzoek ondertekenen. Tevens moet je de documenten meesturen waaruit blijkt dat je alleen voldoet aan de inkomenseis.
        Indien de verhuurder akkoord gaat, betaal je eenmalig € 181.50 voor het wijzigen van je huurcontract.

    • Inloggen huurdersportaal
      • Hoe kan ik inloggen als ik huurder ben?

        Via de website www.nederwoon.nl kun je inloggen op je huurdersportaal. Klik rechtsboven aan op ‘Inloggen’ en dan ‘Huurdersportaal’.

        Vul je inloggegevens in zoals in de brief welkomstbrief vermeld. Als je je wachtwoord bent vergeten, klik dan op wachtwoord opnieuw aanvragen.

      • Wat kan ik vinden op mijn huurdersportaal?

        Onder het kopje documenten kun je allerlei documenten terugvinden die voor jou persoonlijk zijn bedoeld. Hierin vind je onder andere:
        • Huurovereenkomst
        • Overzicht betalingen
        • Brieven die vanuit NederWoon zijn gestuurd
        • Huurverhogingsbrieven
        • Afrekening servicekosten
        • Documenten die horen bij de woning die je huurt

      • Hoe kan ik een storing melden?

        Ga naar het knopje storingen en klik op storing melden. Geef uitleg over de storing bij omschrijving en voeg foto’s toe. In je berichten inbox verschijnt een bericht zodra de Servicedesk je melding in behandeling heeft. Heeft de medewerker Servicedesk je storing doorgezet naar een leverancier dan kun je via de link meer informatie vinden over het bedrijf dat bij je langs gaat komen.

    • Reparaties melden
      • Wat staat er in de onderhoudswijzer?

        Bekijk de onderhoudswijzer in je huurdersportaal. In een oogopslag kun je zien of het onderhoud voor kosten van huurder of verhuurder zijn.

      • Hoe meld ik een storing?

        Zaken als een lekkende kraan, algemeen onderhoud, defecte parkeergaragechip, defecte lampen in de algemene ruimtes licht, etc., kun je melden bij de Servicedesk. Log in op je account en geef de storing door, je kun ook een e-mail sturen naar servicedesk@nederwoon.nl.

      • Spoedgevallen

        Onze technische dienst is 24/7 beschikbaar voor spoedgevallen. Onder spoedgevallen verstaan wij calamiteiten (zoals lekkages, brand, e.d.) die niet kunnen wachten tot de volgende dag.

      • Mag ik wijzigingen in de woning aanbrengen?

        Je moet de woning zo achterlaten als je deze hebt gekregen.
        Voor grote wijzigingen/aanpassingen aan de woningen dient vooraf schriftelijk toestemming gevraagd te worden bij de Servicedesk.

    • Huuropzegging
      • Hoe zeg ik mijn huur op?

        De huurovereenkomst kan slechts worden opgezegd nadat je minimaal een jaar hebt gehuurd. De opzegtermijn bedraagt minimaal één kalendermaand en er kan alleen worden opgezegd op de laatste dag van de maand.
        Na de huuropzegging ontvang je een bevestiging binnen 5 werkdagen.

        Indien je huurovereenkomst op meerdere namen staat, dan dienen alle huurders mee te tekenen voor de huuropzegging. Bij ontbrekende handtekeningen kunnen wij je aanvraag niet in behandeling nemen.

      • Huuropzeggingsformulier

        Download het formulier via de volgende link: Huuropzeggingsformulier

        Stuur het ingevulde formulier naar:
        NederWoon Vastgoedbeheer B.V.
        Postbus 842
        7301 BB Apeldoorn

        Of per e-mail naar: servicedesk@nederwoon.nl

    • Servicekosten / Stookkosten
      • Mijn stroom en/of gasverbruik is hoog. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

        Er kunnen diverse oorzaken zijn voor een hoog stroom en/of gasverbruik. Denk daarbij aan verouderde apparatuur met een laag energielabel. Ook apparatuur zoals een wasdroger en elektrische kacheltjes verbruiken veel stroom. Je kunt nagaan of je spaarlampen en ledverlichting gebruikt.

        Is je stookgedrag anders geweest dan vorige jaren? Denk daarbij ook aan strengere winters bijvoorbeeld. Je kunt in je woning nagaan of je de radiatoren voluit aan hebt staan in ruimtes waar je misschien niet verblijft. Een andere tip is om na te gaan of je niks voor de radiatoren hebt hangen of staan.

2. Stuur ons een mail.

Je kunt ons ook mailen. We beantwoorden je e-mail binnen één werkdag.

3. Kom je er echt niet uit?

Dan kun je ons natuurlijk bellen. We zijn iedere werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.

4. Calamiteit melden.

Wil je een calimiteit melden die niet kan wachten tot de volgende werkdag? Dan kun je ons bellen op ons noodnummer.